I think I used to have a purpose


I can't remember how this got started, but I can tell you exactly how it will end.
Jag ska fan försöka börja göra någonting nu. På idrotten idag skulle vi jogga 4 km i skogen som träning inför Gåsruset. Japp, det heter så. Den 12 maj ska hela Danderyds Gymnasium springa 5 km i skogen samtidigt och alla klasser tävlar mot varandra och så vidare. Dock springer tjejerna fem minuter efter killarna, så inte alla ska snubbla på varandra.

Hur som helst, vi tränade till det idag, och jag orkade inte. Jag fick gå/jogga ensam med min lärare tre km istället för fyra medan han pratade med mig om träning. Eller ja, han pratade och jag lyssnade, eftersom jag var för andfådd för att prata. Så fram till den 12 maj ska jag försöka jogga eller träna på något annat sätt varannan dag. Sen efter det får jag väl ta det lite lugnare. Men, jag kan verkligen inte vara en soffpotatis längre.

För att inte vara helt lat idag bestämde jag mig i alla fall för att laga middagen. Borde göra det lite oftare, det är ju både roligt, enkelt och tar inte så lång tid! Och efteråt känns det faktiskt som man har gjort någonting viktigt. Den senaste tiden har jag oftast inte varit trött på kvällen när jag ska sova, eftersom jag aldrig gör någonting på dagarna. Det känns så jävla skönt när man har gjort något, och när man har blivit trött. Jag har fan saknat den känslan. Idag fick jag känna det för första gången på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback