Så har mitt 2009 varit


Jag sitter och lyssnar på världens sorgligaste och vackraste låt Enya - Only Time, fryser om händerna och försöker sammanfatta mitt 2009. Det har hänt så väldans mycket men jag försöker hålla mig till en bild och händelse per månad. Som tur är har jag haft min systemkamera nästan hela året och har tagit bilder nästan varje dag, sammanlagt 6579 bilder. Det blir ungefär 18 bilder om dagen.

Januari


Den tjugonde januari 2009 fyllde jag femton år och hade ett bowlingparty för mina allra finaste vänner! Jag vet att jag ser smått drogad ut på bilden men... jag var glad! Det var en riktigt rolig kväll ska ni veta!



Februari


I mitten på februari åkte jag och många som läste spanska i min skola till Spanien i tio dagar! Jag bodde hos Deborah Scordo i deras hus i Mutxamel. Det var riktigt skönt med lite värme i mitten av vintern.



Mars


Dagen innan jag kom hem från Spanien dog mitt marsvin Tiger... så i mars månad köpte vi ett nytt, Mozart. Jag ville så gärna ha ett vitt marsvin så jag hade ett helsvart och ett helvitt. Visst är han söt!



April


På påsklovet i april åkte Mimmi och jag med mina föräldrar till Åre och åkte skidor i några dagar! Där stötte vi på många roliga saker... bland annat affischen om att Olle Oljud skulle spela! Mimmis idol.



Maj


I maj åkte jag med mina föräldrar till Nice över en helg för att hälsa på deras kompis Donna från Holland och hennes man. Jag kände mig som den blekaste av dem alla där men, det var kul!



Juni


Den elfte juni 2009 gick jag ut grundskolan, världens bästa grundskola, med 320 poäng. Då blev jag faktiskt lite stolt över mig själv! Även om jag ofta klagade på honom så... jag saknar dig massor Darío!


Juli


I juli månad åkte jag ensam till Malta två veckor för att practice on my English! Jag måste erkänna att jag var extremt nervös över att jag skulle åka själv men jag träffade många trevliga människor där nere!



Augusti


Den tjugoandra augusti 2009 såg jag COLDPLAY på Stadion med Malin. Fy fan vad bra det var. Vi hamnade som nummer 60 och 61 i kön och hamnade längst fram vid staketet efter ungefär 20 timmars köande.



September


Denna månad släppte Muse sitt femte studioalbum The Resistance den fjortonde september! Jag köpte det den sextonde innan skolan, eftersom det var dagen det släpptes i Sverige. Gissa om jag spelat den mycket!



Oktober


Den tjugofjärde oktober 2009 såg jag MUSE LIVE PÅ HOVET! Det krävs caps lock i den meningen, ja. Det var årets bästa kväll. Vi köade ungefär 28 timmar, blev även bortkörda av poliser. Det var så jävla värt det!


November


Denna månad beställde min kära bror Joakim biljetter till Malin och oss på Wembley Stadium. Vill ni veta vilka vi ska se där? Vill ni det?! VI SKA SE MUSE PÅ WEMBLEY STADIUM DEN ELFTE SEPTEMBER I ÅR.


December


Sista månaden på året. Jag firade jul med mammas sida av släkten, nyår med Gösta och hade en mysig sovaöverkväll hos Mimmi och Gaby! Då fick jag denna fina bok av Mimmi! Hon är för snäll, eller hur?



Något som även bör nämnas om detta år är att jag, som jag redan sagt dock, slutade grundskolan. Fribergaskolan, 9C2. Jag lämnade mitt blåa skåp 476 för evigt. Istället började jag på Danderyds Gymnasium, Dagy, i NV09d, en av de klassiska naturklasserna. Numera har jag ett rött skåp med nummer 5045. Den femte juni fick jag även ta bort min tandställning som jag hade haft i två och ett halvt år!


Kommentarer
Postat av: Din kusin Julia

Du verkar ha haft ett härligt år :D

Kram din kusin Julia :)

2010-01-07 @ 18:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback