There's too much noise in my head



Sånt här hade jag jättekul med idag på matten när jag redan hade löst funktionen vi fick!

Hej! Idag sov jag två timmar när jag kom hem. Oops? Vi åt inte middag förrän halv åtta, så jag skyller lite på det faktiskt. Hade vi ätit tidigare hade jag ju blivit väckt tidigare! Jag hade planerat att inte alls göra min fysik- laborationsrapport idag i strejk, men sen när jag kom in på msn så... ångrade jag mig. Det finns ju inget att göra om man inte har någon att prata med! Så nu ska jag fortsätta med den och försöka bli klar.

Förresten! Jag älskar att jag har världens bästa strategi för att minnas sinus och cosinus (förhållandet mellan sidorna i en rätvinklig triangel). Sinus är mk/h (motstående katet/hypotenusa) och cosinus nk/h (närliggande katet/hypotenusa), så då tänker jag alltid; ordet sin känns lite sådär Museaktigt, fråga mig inte varför. Det är i alla fall mer Museaktigt än cos, och sen mk, MK Ultra! Fattar ni? Jag är en mattetönt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback